niedziela, 17 listopada 2013

Sprechen Sie Deutsch?

Hmmmm.... ten post zacznę właśnie od tych słów. Hmmm....
Każdy wie, że jednym z pierwszych kroków, jaki należy wykonać decydując się na życie w innym kraju to nauka języka.


Czy sprecham czy nie sprecham to w moim przypadku trudno określić. Oczywiście, jak 80% młodszego pokolenia, języka niemieckiego uczyłam się w szkole. W całości trwało to 6 lat i byłam naprawdę niezła. Ale wiadomo - jak człowiek nie używa języka to zapomina. I tak teraz, gdy ktoś coś do mnie po niemiecku mówi, jestem go w stanie zrozumieć. Tak nawet w 85%. Schody pojawiają się w momencie, gdy to ja mam się po niemiecku wypowiedzieć. Żeby sama sklecić jakieś zdanie to muszę zmusić do pracy najbardziej odległe komórki umysłu. A one i tak rzadko pomagają w odnalezieniu odpowiedniego słowa. 

Dlatego, będąc jeszcze w Polsce, postanowiłam podszkolić swój język. Znalazłam Pana Nauczyciela, który udziela mi korepetycji. Czy będę się frustrować? Bez wątpienia. Czy znienawidzę język? Bardzo prawdopodobne. Dlatego dla spokoju ducha i umysły, będę się z Wami tym dzielić!

(zdjęcie: hinkdesign.nl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz